Varför ska man starta en blogg i 20-årsåldern? Mitt intresse och situation

Äntligen har jag skapat min egna blogg, men den riktiga bloggen kommer inte bli klar förräns nästa år.

 

Man kan fråga sig varför man startar en blogg när det finns tusentals andra människor som bloggar om sitt arbete, kärlek, hobbies och vardagen. Mitt enkla svar är att jag nå samma höjd som Random Curiosity eller Sea Slugs. Men jag också delta detta enorma nätverk. Själva fenomenet ”blogg” blev aldrig riktigt uppenbart för mig förräns jag såg animebloggar. Det tog tid och en massa mod att stå inför världen, men nu ska denna blogg kunna avnjutas av anime-nördar, Japanfantaster och vanligt folk.

Daijoubu?

Alla ni där ute undrar säkerligen vem jag är? Mitt svar på frågan är att jag en student som håller på att förbereda en resa till drömmarnas land, Japan. Men förutom förberedelser för resan försöker jag hitta ett deltidsjobb.

Själva intresset för anime och manga började bara för 2 år sedan, men nu är jag nära gränsen att vara en otaku. Men tro inte att jag snackar om att jag är såna människor som sitter hemma och har inga vänner/familj. Dagens fördomar om otaku är hemska och alla måste förstå att inte alla otaku är farliga människor med en udda hobby. Tänk om alla hade sådana hemska fördomar mot joggare eller konstnärer. Otakus finns bland oss. Vié la otakus!!!!! ^^

Nästa post kommer nog vara en summering av höstens anime-serier och justeringar av denna blogg.

Sayonara, My dear readers!

 

 

 

2 svar to “Varför ska man starta en blogg i 20-årsåldern? Mitt intresse och situation”

  1. and they also said, that we couldn’t last togethe. Corrina Eudora.

  2. see it’s very define,your one of a kin. Frederik Kyleigh.

Kommentera

