Musikvideo FLOW – ”COLORS”

Jag har lyssnat på denna jpop/jrap sång av det japanska bandet FLOW ca 70 gånger sedan en vecka tillbaks. Det måste vara ett rekord inom en så kort tid. Det är svårt att beskriva denna låt, men jag vet åtmintstone att melodin är riktigt stark med bra vokaler och trumpeter. Den börjar direkt med en stark inledning och fortsätter senare med ett grymt gitarrsolo. Nice! ^^

Flow

Flow
Javisst, jag ska också nämna att jag hörde ”Colors” som öppning till den väldigt nationalitiska animen Code Geass som handlar om hur USA invandrat Japan och ändrat landet till Area11. Dessa japaner kan verkligen vara negativa med USA, men nästan hela världen är emot deras krigsföring och ”herre på täppan”-politik. Usch. Men just nu kan jag inte presentera musikvideon för Colors, men istället blir ett par bilder och tv-versionen av Colors. Jag kan nämna att musikvideon gör en väldigt påmind om Jamiroquai´s ”Virtual Insanity” med ett rörande golv och instängt utrymme. Weird…..

Ses Senare!

Kommentera

