Snack om Shaun, Lucky Star och FRA-lagen

Om FRA-lagen träder in kraft nästa år, vad kan nästa sak bli?

Yo!

Idag tänkte snacka om ett par saker som suttit o tänkt på ett tag. Först är det filmen Shaun of the dead, en zombiefilm som slår alla tidigare sedda zombiefilmer. Varför finns det inte flera såna parodi/homage-filmer som har den fräcka brittiska tonen och humor? Har redan beställt filmen på DVD. Kommer bli kul att se om filmen igen.

Sen fick jag in mitt exemplar av Lucky Star på DVD. När jag nu ser igen de första avsnitten så tänker man på att regissören Yamamoto hade lama försök med matskämt och mest kallsnack med karaktärena. Men sen är också en slags påminnelse om min vistelse i Japan förra året. Flera saker som syns i serien såg man i det vardagliga livet i Tokyo medan var ute och hade studier och en massa kul. Damn…… jag saknar Japan så mycket :S

Om någon inte levt under en sten så har riksdagen tagit fram FRA-lagen som börjar gälla nästa år. Jag kan inte fatta regeringen ska få rätten att kunna titta igenom andras email och chatt. Lever vi i Östtyskland eller ska vi bli mera som USA, kanske med Freedom Patriot-Act skiten också?! Inte långt kvar innan Storebror ser allt. Då vi får ett samhälle styrt av  korrupta polikter.

Mata ne!

Kommentera

